Kannanotto  //

Kasary iloitsee tasa-arvoisen avioliittolain läpimenosta eduskunnassa.

Eduskunta päätti täysistunnossaan perjantaina 28.11. hyväksyä kansalaisaloitteen tasa-arvoisesta avioliittolaista äänin 105 – 92. Näin Suomesta tullee 18. maa maailmassa joka hyväksyy samaa sukupuolta olevien avioliitot

”Kokoomuksen läheisjärjestö Kansallinen sateenkaariryhmä – Kasary ry iloitsee siitä että näin tärkeä asia on päätetty Suomen eduskunnassa ja voimme todeta, että Suomi on siirtynyt askeleen edemmäs demokratiassa”, kehuu Kasaryn puheenjohtaja Janne Hälinen.

”Erityisen ilahtuneita olemme siitä että tämä oli ensimmäinen kansalaisaloite, joka hyväksyttiin eduskunnassa, varsinkin kun aiheena oli näinkin tärkeä asia”, tiivistää Hälinen.

”Kiitämme erityisesti niitä 28:aa Kokoomuksen kansanedustajaa, jotka äänestivät tasa-arvoisen avioliittolain puolesta” kiteyttää Kasaryn varapuheenjohtaja Kimmo Niemi.

Kasary valmistautuu parhaillaan isännöimään ensi kesänä Helsingissä järjestettävää Euroopan keskusta-oikeistolaisten puolueiden HLBT-järjestöjen konferenssia. Tämän kansalaisaloitteen läpimeneminen eduskunnan äänestyksessä luo varmuutta siihen, että Kasarylla on tarvittavat resurssit konferenssin järjestämiseksi.