Lehdistötiedote, Uutinen  //

Tiedote: Kasaryn ja Helsinki Priden välinen yhteisökumppanuus

Helsinki Pride -yhteisö on kutsunut Kansallisen sateenkaariryhmän eli Kasaryn yhteisökumppanikseen. Kasaryn hallitus on päättänyt sittemmin hyväksyä tämän kutsun. Helsinki Priden yhteisökumppanina Kasary saa muun muassa oman kävelyblokin Helsingissä lauantaina 1.7.2023 järjestettävään Pride-kulkueeseen. Lisätietoa yhteisökumppanuudesta löytyy täällä.

Kasaryn hallituksen mielestä yhteisökumppanuus on olemassa olevista vaihtoehdoista paras ratkaisu, jonka myötä kokoomuslaiset voivat yhdessä edustaa puoluettaan Helsinki Pride -tapahtumassa. Viikko sitten Helsinki Pride -yhteisö tiedotti, että sen hallitus ei hyväksy kokoomusta kumppanikseen edellä mainittuun tapahtumaan.

Kasaryn mielestä kokoomus kuuluu virallisten kumppaneiden joukkoon ja että puolueen poissulkeminen tapahtumasta oli yhteisön hallitukselta virhe. Kasary toivoo, että Helsingin Kokoomus nähdään Helsinki Priden virallisena kumppanina taas ensi vuonna. Puolueella on pitkät perinteet Helsinki Pride -tapahtumaan osallistumisessa, ja moni kokoomuslainen kokee Pride-kulkueeseen osallistumisen tärkeäksi tavaksi osoittaa tukea yhteisölle.

Tänä vuonna Kasary toivottaa kaikki kokoomuslaiset ja kokoomusmieliset marssimaan yhdenvertaisuuden puolesta Kasaryn omassa kävelyblokissa Pride-kulkueessa. Kasary ei kuulu kokoomuksen puolueorganisaatioon, vaan yhdistys on puolueen läheisjärjestö.

Kasaryn aikaisempi kannanotto Helsinki Pride -yhteisön hallituksen päätökseen sulkea kokoomus pois kumppaneiden joukosta on luettavissa täällä.

Lisätietoja:

Konsta Nupponen