Lehdistötiedote, Uutinen  //

Kimmo Niemi Kansallisen sateenkaariryhmän puheenjohtajaksi

Kimmo Niemi

Kansallinen sateenkaariryhmä – Kasary ry:n syyskokous valitsi 14.12.2017 yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi vuodelle 2018 Kimmo Niemen. Niemi seuraa tehtävässä yhdistystä vuodesta 2012 luotsannutta Janne Hälistä, joka myös valittiin jatkamaan hallituksessa. Niemi itse on toiminut Kasaryn varapuheenjohtajana usean vuoden ajan.

Vuoden loppuu asti Kasaryn puheenjohtajana toimiva Janne Hälinen on tyytyväinen syyskokousen valintaan.

– Olen ilahtunut, että Kimmo päätti astua puheenjohtajan rooliin. Hän on ollut vahvasti mukana Kasaryn toiminnassa aivan perustamisesta lähtien, joten hän tuntee yhdistyksen toiminnan hyvin. Lisäksi yhdistykselle kuin yhdistykselle tekee hyvää hieman tuulettaa avainpaikkoja, Hälinen naurahtaa.

Niemi itse ottaa tehtävän kiitollisuudella ja suurella innolla vastaan. Tavoitekin siintää selkeänä mielessä:

– Suunta on selvä – kohti kaikkien kansalaisten täyden ihmisarvon varauksetonta tunnustamista, siteeraa Niemi presidentti Mauno Koivistoa.

– Moni Kasarylle tärkeä poliittinen tavoite, kuten äityis- ja translait ovat edelleen säätämättä, joten työsarkaa riittää. Katse käännetäänkin jo kohti vuoden 2019 eduskuntavaaleja, joihin pyrimme saamaan mahdollisimman paljon HLBTI-asioihin myönteisesti suhtautuvia ehdokkaita. Lisäksi tulemme panostamaan myös kansainväliseen yhteistyöhön, Niemi avaa ensi vuoden toimintasuunnitelmaa.

Hallituksen jäseniksi valittin Hälisen lisäksi Hannu Heikkinen, Ismo Kyllönen, Iida Niva ja Jani Seikkula. Varajäseniksi valittiin Susi Lehtola, Asko Pekkala ja Ville Ruuskanen. Nivaa lukuun ottamatta kaikki ovat toimineet Kasaryn hallituksessa myös aiemmin.

Hallitus järjestäytyy järjestäytymiskokouksessaan tammikuussa 2018.